Dezinformacja wyborcza jest obecnie jednym z podstawowych zagrożeń dla każdego procesu wyborczego. Może ona zwiększać dezorientację obywateli, negatywnie wpływać na frekwencję, a także obniżać zaufanie do instytucji państwowych czy międzynarodowych. Raport opisuje trendy oraz narracje, które są związane z dezinformacją wyborczą. Skupia się on na okresie od 8 sierpnia do 8 września, czyli na pierwszym miesiącu kampanii wyborczej. Jednym z kluczowych wniosków, który wyłania się po pierwszym miesiącu kampanii wyborczej, jest szerokie zainteresowanie samym tematem wyborów – widać, że społeczeństwo jest przejęte nadchodzącą elekcją. W okresie od 8 sierpnia do 8 września hasło ‘wybory’ oraz hasła pokrewne, takie jak na przykład ‘głosowanie’, tylko w mediach społecznościowych osiągnęły zasięg 515 milionów.

Pobierz raport
O projekcie
bezpiecznewybory.pl